اینستاگرام به عنوان یکی از سریعترین پلتفرمهای رسانههای اجتماعی در حال رشد، به سرعت بیش از یک میلیارد کاربر فعال به دست آورده است.طی چند سال گذشته، از یک برنامه ساده اشتراکگذاری عکس به یک ابزار قدرتمند بازاریابی دیجیتالی تبدیل شده است که تأثیرگذاران و مشاغل در هر اندازه از آن برای دستیابی به مخاطبان هدف خود استفاده میکنند.طبق آمار کسب و کار اینستاگرام، ۶۰ درصد از مردم از این پلتفرم برای کشف محصولات جدید استفاده می کنند، ۸۰ درصد از آنها حداقل یک برند را دنبال می کنند، ۲۰۰ میلیون حساب کاربری هر روز یک پروفایل تجاری را بررسی می کنند و ۶۶ درصد از بازدیدکنندگان پروفایل از افراد غیر فالوور است.مانند Tiktok و Facebook، بازاریابی رسانه های اجتماعی در اینستاگرام در بالاترین سطح خود قرار دارد.اگر می خواهید یاد بگیرید چگونه از اینستاگرام خود کسب درآمد کنید، نه تنها باید فالوورهای خود را افزایش دهید، بلکه به مدل کسب و کار مناسب نیز نیاز دارید.در این مقاله به راه های افزایش درآمد از اینستاگرام می پردازیم:
۱- لینک های افیلیت را تبلیغ کنید!
برای کسب درآمد با افیلیت مارکتینگ، باید به برنامه های افیلیت پردرآمد بپیوندید تا بتوانید لینک های افیلیت را به اینستاگرام خود اضافه کنید و از فروش هایی که ایجاد می کنید کمیسیون بگیرید.وقتی به درستی انجام شود، پیوندهای وابسته می توانند پول زیادی به همراه داشته باشند.
همچنین میتوانید مستقیماً از وبسایت یک شرکت یا با جستجوی: «COMPANY + برنامه افیلیت» به برنامههای افیلیت فردی بپیوندید.آنجایی که اینستاگرام دارای یک پایگاه کاربری قوی از افراد درگیر است، مکان مناسبی برای تبلیغ لینک های وابسته است.مهم نیست که چقدر دنبال کننده دارید، می توانید یک لینک قابل کلیک در بیو اینستاگرام خود قرار دهید.
آیا امکان کسب درآمد در اینستاگرام وجود دارد؟
شما هنوز هم می توانید بخشی از سفر باشید و با استفاده از اینستاگرام چندین دلار درآمد کسب کنید. بسیاری از داستان های موفقیت نشان می دهد که افراد تنها در یک ماه با استفاده از اینستاگرام بیش از شش رقم درآمد دارند. اینستاگرام به منبع اصلی درآمد اینفلوئنسرها در دنیای امروز تبدیل شده است. برای کسب درآمد غیرفعال منظم از اینستاگرام می توان از راه های متعددی استفاده کرد.
مخاطبان نقشی حیاتی در کسب درآمد غیرفعال دارند، بنابراین باید فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهید. رشد اکانت اینستاگرام شما فالوورهای بیشتری به ارمغان می آورد و فالوورها باعث تعامل می شود و تعامل باعث کسب درآمد می شود. بنابراین، ابتدا از افزایش فالوور اینستاگرام و به دنبال آن فرصت های کسب درآمد در اینستاگرام چشم پوشی می کنیم.
۵ نکته برای افزایش مخاطب اینستاگرام
۱- هشتگ
عموم مردم همیشه هشتگ ها را دست کم می گیرند که قدرتمندترین ابزاری است که می تواند درها را به روی میلیون ها دنبال کننده باز کند. هشتگها به شما کمک میکنند تا به یک پایگاه گسترده مخاطب برسید و در نتیجه شانس جذب فالوورهای بیشتر در مدت زمان محدود را افزایش دهید.
امروزه اینستاگرام به کاربران خود اجازه می دهد تا هشتگ های خاصی را دنبال کنند. این نه تنها به مخاطب کمک می کند تا با دنبال کردن یک هشتگ، چندین پست را ببیند، بلکه می توانید پست های چندین رقیب خود را به طور همزمان مشاهده کنید. می توانید روی نوارها ضربه بزنید و تعداد هشتگ های استفاده شده توسط رقیب خود را با فالوورهای بیشتر مشاهده کنید و از همان هشتگ ها استفاده کنید. این فقط در پست های اولیه به طور موقت کار می کند. در نهایت، شما باید تلاش کنید تا دنبال کنندگان ارگانیک خود را بیاورید.
فرد باید از هشتگ های مناسبی استفاده کند که بیشترین ارتباط را با پست یا حلقه شما دارد. از ابزارهایی مانند IconoSqaure، Website، Buffer و غیره استفاده کنید تا یک هشتگ پرطرفدار از جایگاه خود پیدا کنید و از آن در پست خود استفاده کنید. استفاده از هشتگ های مناسب و مرتبط، شانس ویروسی شدن پست شما را برای مخاطبان در سراسر جهان فراهم می کند. اینستاگرام محدودیتی برای استفاده از ۳۰ هشتگ در هر پست دارد، بنابراین باید بیشترین و بهترین استفاده را از آن ببرید.استفاده از هشتگ در استوری های اینستاگرام خود نیز توصیه می شود که در نهایت شانس برنده شدن شما را افزایش می دهد.
یک راه دشوار این است که هشتگ خود را ایجاد کنید و انجمن خود را راه اندازی کنید. هنگامی که انجمن ما شروع به ایجاد کرد، مردم شروع به استفاده از هشتگ های شما خواهند کرد. این روش خاص در دراز مدت مفید خواهد بود. در مورد هشتگ ها به درستی تحقیق کنید، مطمئناً از نظر لایک و فالوور پاداش خواهید گرفت.
۲- عکس ها، فیلم ها و محتوا با کیفیت
این یک افسانه است که هرچه تعداد پست های بیشتری آپلود کنید، فالوورها و مخاطبان بیشتری خواهید داشت. بسیاری از مردم ۲ تا ۳ بار در روز با تصاویر با کیفیت پایین آپلود می کنند و نتایج مورد انتظار را دریافت نمی کنند. بله، شما باید پستها را مرتب آپلود کنید، اما انتخاب کمیت به جای کیفیت ممکن است برای شما کارساز نباشد. پست های متعدد در یک روز باعث کاهش نرخ مشارکت مخاطبان شما می شود.
شما باید تصاویر با کیفیت را در پست ها آپلود کنید. بهتر است تصاویر با کیفیت را ۲ تا ۳ بار در هفته آپلود کنید تا اینکه ۲ تا ۳ بار در روز تصاویر با کیفیت پایین را آپلود کنید. تصاویر با کیفیت پایین باعث افزایش عدم فالو شدن نسبت به دنبال کردن می شوند. این یک تجارت است و مخاطب مشتری شماست. ارائه خدمات با کیفیت به شما کمک می کند تا افزایش دهید.
۳- تداوم و ثبات
خواه هر کاری باشد، ثبات در طول زمان نقش مهمی ایفا می کند و نتایج را به شما ارائه می دهد. مانند هشتگ ها و تصاویر با کیفیت، باید پست ها، داستان ها و حلقه ها را به طور مداوم پست کنید.برای رشد صفحه اینستاگرام خود باید به طور مرتب پست بگذارید. این بدان معنا نیست که باید ۲ تا ۳ بار در روز پست بگذارید، این اشتباه را نکنید. شما می توانید روزانه پست کنید، اما ارسال روزانه ضروری نیست. می توانید در یک روز جایگزین یا حتی دو بار در هفته پست بگذارید.روش پست شما هر چه باشد، باید به طور مداوم از آن پیروی کنید، که مطمئناً پتانسیل رشد شما را افزایش می دهد. شکستن یکنواختی به طور غیرمستقیم منجر به غیر فعال شدن فالوور در صفحه شما می شود.
۴- از Highlights استفاده کنید!
هایلایت ابزاری است که نمای کلی محتوای صفحه اینستاگرام شما را ارائه می دهد. هر زمان که شخص جدیدی به هایلایت شما وارد شود، از نکات برجسته شما عبور خواهد کرد. این به آنها کمک می کند تا محتوای شما را درک کنند و تصمیم بگیرند که آیا دنبال کنند یا نه.از هایلایت هایی مانند تریلر فیلم در حساب اینستاگرام خود استفاده کنید، دسته بندی های مختلف را در هایلایت ها، فهرست کوتاه ایجاد کنید و بهترین عملکرد خود را در قسمت هایلایت ها همراه با لینک های بالا کشیدن به بالا آپلود کنید.
۵- از برچسب های جغرافیایی استفاده کنید و از مردم بخواهید که شما را دنبال کنند!
مانند هشتگ ها، شما همچنین می توانید مکان را تگ کنید و فروشگاه یا خدمات خود را قابل کشف کنید. استفاده از برچسبهای جغرافیایی در پستها و استوریهای اینستاگرام کار خلاقانهتری است.اینستاگرام فید خود را برای کشف مکانها، فروشگاهها، شهرها، رستورانها و غیره که در این نزدیکی وجود دارند ارائه میکند. این به طور غیرمستقیم به کسب و کار شما در معرض دید افرادی است که در حال کاوش هستند.
هرگز زحمت نکشید که از مخاطب بخواهید شما را دنبال کند. ممکن است ثابت کرده باشید که یوتیوببرها اغلب از بینندگان خود میخواهند در انتهای ویدیو در کانال آن عضو شوند.باید به کاربر یادآوری کنید که میتواند به صورت رایگان در صفحه اینستاگرام شما مشترک شود تا بهروزرسانیها را دریافت کند.همچنین می توانید کمپین های هشتگی راه اندازی کنید که مخاطبان را تشویق به دنبال کردن صفحه اینستاگرام شما کند.اینها نکات و مراحلی هستند که باید برای رشد خود در اینستاگرام دنبال کنید. این یک روند آهسته و پیوسته است و شما باید ثابت قدم باشید.
چگونه در اینستاگرام کسب درآمد کنم؟
مردم از اینستاگرام ثروت اندوزی کرده اند. برخی صدها، برخی هزاران و برخی میلیون ها نیز درآمد داشته اند. راه هایی برای کسب درآمد در اینستاگرام وجود دارد که ما بهترین راه ها را پیدا خواهیم کرد.
۱-یک فروشگاه اینستاگرام راه اندازی کنید!
اگر یک تجارت یا فروشگاه دارید یا در وب سایت های تجارت الکترونیک فروشنده هستید، این بهترین گزینه برای افزایش فروش خود به ارتفاعات جدید است. از آنجایی که اینستاگرام فعال ترین کاربران را در سراسر جهان دارد، حداکثر دسترسی به پست شما را امکان پذیر می کند. در سالهای اخیر، مردم معمولاً محصولات را در اینستاگرام جستجو میکنند.برای راه اندازی فروشگاه اینستاگرام، باید یک حساب تجاری راه اندازی کنید. راه اندازی یک حساب تجاری در اینستاگرام آسان است. لطفا مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید:
۱-به پروفایل خود بروید و در گوشه بالا سمت راست انتخاب کنید.
۲-تنظیمات را انتخاب کنید.
۳-برای برخی از حسابهای اینستاگرام، گزینه Switch to Professional Account مستقیماً در قسمت تنظیمات در دسترس خواهد بود.
۴-حساب را انتخاب کنید.
۵-Switch to Professional Account را انتخاب کنید.
۶-Continue را انتخاب کنید.
۷-یک دسته برای کسب و کار خود انتخاب کنید و انجام شد.
۸-برای تایید، OK را انتخاب کنید.
۹-Business را انتخاب کنید.
۱۰-Next را انتخاب کنید.
پس از راه اندازی حساب تجاری، می توانید فروش محصولات و خدمات خود را شروع کنید. امروزه اینستاگرام به شما این امکان را می دهد تا حساب تجاری اینستاگرام را با صفحه فیس بوک و فروشگاه های تجارت الکترونیک خود مانند آمازون یا دامنه خود ادغام کنید. استفاده از این ویژگی منحصر به فرد به بازدید از فروشگاه شما کمک می کند و همچنین به بهبود رتبه دامنه شما کمک می کند.
علاوه بر فروش محصولات، فروشگاه اینستاگرام می تواند برای فروش خدمات دیجیتالی مانند دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، خدمات بورس، خدمات مالی و غیره نیز استفاده شود. اینستاگرام به عنوان یک نقطه ارتباطی واحد برای مشتریان عمل می کند و سوالات مشتریان را می توان حل کرد.اینستاگرام همچنین اجازه می دهد تا پنج محصول را در هر پست تگ کنید. همچنین می توانید از داستان ها، نکات برجسته و حلقه ها برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود استفاده کنید. شما باید خلاقیت را به ارمغان بیاورید تا مخاطبان را به صفحه خود بیاورید و شروع به خرید محصولات یا خدمات خود کنید. این بهترین منبع درآمد غیرفعال است که می توانید به آن تکیه کنید.
۲-پیوندهای افیلیت
تبلیغ لینک های افیلیت محبوب ترین راه برای کسب درآمد در اینستاگرام است. اکثر اینفلوئنسرها از این روش برای به دست آوردن درآمد غیر فعال استفاده می کنند.شما باید در مورد برخی از برنامه های افیلیت مارکتینگ پردرآمد تحقیق کنید و فهرست کوتاهی داشته باشید. طیف گسترده ای از چنین برنامه های وابسته موجود است و می توانید به برنامه های وابسته Sharescale، Amazon، Awin، Impact، Clickbank و غیره نگاه کنید.
واقعاً مهم نیست که چقدر مخاطب دارید. آنچه بیش از همه مهم است این است که نرخ تعامل در حساب اینستاگرام شما چگونه است. حتی می توانید با ۲۰۰۰-۳۰۰۰ دنبال کننده شروع کنید. باید مطمئن شوید که نرخ تعامل پست شما عالی است. شما می توانید یک افیلیت به بیو و پست های خود اضافه کنید. همچنین امکان ایجاد یک لینک قابل کلیک در استوری اینستاگرام شما وجود دارد. از آنجایی که اینستاگرام فعال ترین افراد را دارد، تعامل خوب است و استفاده از لینک های افیلیت بهترین راه برای کسب درآمد است.
۳-محصولات حمایت شده
اینفلوئنسرهای اینستاگرام و سلبریتی ها با پیروی از این روش درآمدهای بزرگی به دست آورده اند. این روش کسب درآمد برای افرادی که چند صد فالوور دارند امکان پذیر نیست. شما باید حداقل ۵۰۰۰ فالوور و نرخ تعامل خوب داشته باشید. شما باید نکاتی را برای افزایش فالوورهای ذکر شده در نیمه اول این مقاله دنبال کنید. آنگاه خواهید دانست که کسب درآمد از این روش نامحدود است.
اگر تعداد فالوورهای خوبی دارید و در اینستاگرام پرطرفدار هستید، برندها با شما تماس خواهند گرفت تا از آنها حمایت مالی کنید و با آنها شریک شوید. هدف این است که محصولات و خدمات خود را برای مخاطبان خود تبلیغ کنید. در این روش، مزایا می تواند به ۲ صورت باشد، می توان به شما پول پرداخت کرد یا ممکن است طیف وسیعی از محصولات رایگان برای استفاده به شما پیشنهاد شود. شما به سادگی با برند شریک می شوید و به آنها کمک می کنید تا فروش خود را افزایش دهند.
حتی اگر تعداد فالوورهای کمی دارید، میتوانید برندهای جدید و نامطلوب را پیدا کنید، تعدادی از آنها را فهرست کنید و گفتگوها را آغاز کنید. برندهای جدید همیشه به دنبال راهی برای تبلیغ محصولات خود هستند و شما می توانید یکی از آنها باشید. می توانید به دنبال برندهایی باشید که در زمینه الکترونیک، محصولات غذایی، محصولات بهداشتی، مارک های لباس و غیره فعالیت می کنند.شما می توانید این کار را در مراحل ساده ای که در زیر ذکر شده انجام دهید:
۱-یک پست حمایتشده ایجاد کنید، میتواند عکس یا ویدیو باشد، گاهی اوقات حتی داستان.
۲-برندی را که با آن شریک هستید تگ کنید، لینکی برای تبلیغ آن ذکر کنید.
۳-پست، ویدیو یا استوری را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.
۴-پس از اشتراک گذاری پست، برند به شما پول پرداخت می کند.
این روش خاص دارای مزایا و معایبی نیز می باشد. برخلاف پیوندهای وابسته، لازم نیست مدت زیادی برای دریافت کمیسیون منتظر بمانید، برندها ها فقط یک بار پرداخت می کنند. اما اگر نرخ تعامل عالی با تعداد زیادی فالوور دارید، ممکن است مقدار قابل توجهی کمیسیون دریافت کنید.اکثر اینفلوئنسرهای اینستاگرام از شلوغی بیش از حد محصولات حمایت شده در پروفایل خود غفلت می کنند. این گاهی اوقات منجر به از دست دادن اعتماد و عدم پیگیری می شود.
۴-از لایوهای زنده درآمد کسب کنید!
این یک راه بسیار ساده اما موثر برای کسب درآمد در اینستاگرام است. در این روش سازنده یا اینفلوئنسر مستقیماً از اینستاگرام پول می گیرد. برای انجام افیلیت مارکتینگ به هیچ حمایت مالی یا مشارکتی نیاز ندارید.اینستاگرام لایوهای زنده را در سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده معرفی کرد و به دنبال آن برخی از کشورها در سال ۲۰۲۲ معرفی شدند. اینستاگرام لایوهای زنده را برای رقابت با TikTok و Twitch و تقویت جامعه اینستاگرام معرفی کرد.
مطالب مرتبط: